Lapsiperheen suosikki: Hotel Sveitsi Hyvinkäällä

Kaupallinen yhteistyö: Hotel Sveitsi

Vietettiin viime viikonloppuna vuorokausi Hyvinkään Hotel Sveitsissä. Edellisestä vierailusta oli hieman yli vuosi aikaa ja olikin kiva palata takaisin näihin maisemiin.

Nyt kun pojallakin oli vuosi enemmän ikää, hän ymmärsi hyvin tulevan hotellivierailumme ja odotti sitä innoissaan. Omaan reppuun pakattiin muutamia leluja, tärkeä unikaveri ja juomapullo. Hän halusi tehdä vielä ennen lähtöä hotellin väelle maalaukset, jotka annettiin aulassa heti sisäänkirjautuessa. Tästä on muuten aika suloinen video Instagramin puolella tarinoissa.

Meidän miniloma piti sisällään ihanaa yhdessäoloa, joka aloitettiin levittämällä kaikki lelut ja mukaan pakatut palapelit hotellihuoneen sängylle. Lapsi leikki hetken hotellin aulan yhteydessä olevassa leikkipaikassa ja sen jälkeen lähdettiin seikkailemaan SuperParkiin.

Kätevää, kun sinne pääsee suoraan käytävää pitkin hotellin aulasta - samoin kuin Sveitsin uimalaan ja esimerkiksi elokuvateatteriin!

SuperParkissa oli paljon tekemistä ja pelejä. Innostuttiin golfaamaan, hyppimään trampoliineissa, potkimaan palloa ja heittämään koreja. Siellä sai ajan hyvin kulumaan!

Sen jälkeen oli kiva tulla vielä hetkeksi hengähtämään huoneeseen ennen illallista. Maisteltiin huoneessa tervetuliaisyllätyksenä olleita smoothieita ja päätettiin säästää herkut myöhemmäksi.

Superior huoneen sängyt näyttivät houkuttelevilta ja pitihän siellä vähän myös pomppia. Lapsen riemu on jotain niin ihanaa!

Lasten matkasängystä oli kuulemma hyvä vakoilla "vakoiluverkon" läpi :) Mietittiin aikooko hän tällä kertaa nukkua matkasängyssä (jossa ei ole siis koskaan aiemmin nukkunut) ja hän oli sitä mieltä että aikoo nukkua meidän kanssa mielummin.

Huoneessa oli siisti ja tilava kylpyhuone. Olin toivonut huoneeseen kylpyammetta ja sellainen sieltä myös iloksemme löytyi. Jes!

Pakattiin varoiksi oma kylpyvaahto mukaan, mutta olikin hauska huomatta että sellaiset löytyi myös huoneen varusteluista. Viime reissun jälkeen meiltä kysyttiin toiveita tai parannusideoita ja silloin esitin toiveen kylpyvaahdosta. Kiva yllätys siis!

Lisäksi kylpyhuoneesta löytyy Rituals-kylpytuotteet (shampoo, hoitoaine, suihkugeeli ja käsisaippua) joista kaikki muut paitsi hoitoaine ovat isoissa pumppupulloissa. Tämä on mielestäni hienoa, sillä näin säästytään turhalta muovilta kun kaikkia ei ole pakattu pieniin yksittäisiin muovipulloihin.

Meille oli varattu pöytä hotellin aulan vieressä sijaitevasta Ravintola Tilasta. Ravintolassa panostetaan lähiruokaan ja kotimaisiin raaka-aineisiin. Tila on sisustettu Hotel Sveitsin tyyliin kauniiksi ja tunnelmalliseksi. Pöytien ja seinien koristeissa näkyy maanläheisyys ja luonto.

Ruokia odotellessa ehdittiin hetki leikkiä ja otettiin vielä piirustusvälineet pöytään mukaan.

Alkuun saimme kulhollisen ruislastuja ja punajuuri-hummusta.

Lapsi valitsi alkupalaksi itselleen lastenlistalta hedelmäkupin. Itse söin todella herkullisen bataatti-myskikurpitsakeiton, jossa maistui sopivasti inkivääri. Mies taas otti Sveitsin alkupalalankun, joka sekin oli kuulemma tosi hyvä.

Ravintola Tilasta saa muuten uutta Sveitsin olutta, joka on maustettu kuusenkerkällä. Kannattaa maistaa sitä!

Pääruoaksi valitsin kasvisrisoton, mies otti päivän kalan ja poika kalaa ja ranskalaisia. Olisin kaivannut lapsen annokseen jotakin salaattia lisäksi, tai vaikka kurkkua ja tomaattia pilkottuna. Meillä syödään aina kotona salaattia ruoan kanssa ja poika kaipasi sitä nyt myös itse annokseensa.

Muuten kaikki oli oikein maistuvaa ja saahan listalta erikseen pienen salaatin, jos sitä kaipaa. Mutta ehkä sellainen voisi olla myös valmiina annoksessa mukana :)

Tilan annokset ovat runsaita, joten täällä ei todella jää nälkä. Vielä jäi juuri ja juuri tilaa jälkkäreille, joista itse valitsin jäätelöä. Oli kiva, että valikoimaan on tullut myös useampia vegaanisia vaihtoehtoja. Mies tilasi kookosvanukasta ja lapselle tilattiin annos rikkaita ritareita jäätelöllä.

Ravintolan puolelta järjestettiin aivan ihana yllätys pojalle, sillä hän pääsi itse koristelemaan oman annoksen mansikoilla ja suklaarakeilla!

Kaiken kaikkiaan ravintolakokemuksesta jäi ihan todella hyvä mieli. Kaikki meni myös lapsen kanssa mainiosti ja hän jaksoi hienosti ruokailla ja puuhastella omiaan pöydän ääressä. Yleensä saa juosta perässä pää kolmantena jalkana, mutta nyt hän malttoi ihanasti istua meidän kanssa.

Hänellä myös riittää juttua jatkuvasti, mutta ravintolan henkilökunta jaksoi kärsivällisesti kuunnella ja höpötellä mukana. Lapsi muuten ilmoitti heti ravintolaan astuessamme ensimmäiselle tarjoilijalle, että "Me ollaan muutettu nyt tänne hotelliin tai ainakin ollaa kolme yötä" ja lähtiessä huikkasi "Me mennään nyt kylpemään teidän kylpyammeeseen ja meillä on omaa kylpyvaahtoa mukana!"

Ravintola Tilaa voin lämpimästi suositella kaikille. Lapsille löytyy syöttötuoleja ja kirjoja, piirustusvälineitä ja leluja. Samalla Tila on kuitenkin täydellinen paikka myös esimerkiksi pariskunnille tai isollekin porukalle, koska pöytiä saa hyvin yhdistettyä. Meidän vierailun aikana ravintolassa oli useampia porukoita ja silti tunnelma oli kivan rauhallinen ja intiimi.

Sveitsin terassi eli PIHA on avattu kesäkaudeksi ja siellä näytti niin tunnelmalliselta valojen palaessa. Porukkaa istuskeli ulkona ja myös sinne saa juomien lisäksi tilata ruoka-annoksia, joista suosittuja ovat erityisesti puuhiiligrillissä valmistetut grilliherkut.

Suunniteltiin, että tänne olisi joskus kiva tulla vaikka kahdestaan tai kaveripariskunnan kanssa viettämään iltaa. Ja Pihaan ovat muuten tervetulleita myös koiravieraat :)

Hotellin aulabaari on avoinna kellon ympäri ja anniskelu klo 09 - 01.30. Aulasta saa myös pientä purtavaa, herkkuja ja juotavaa.

Aula on viihtyisä ja kotoinen. Jos olisi ollut enemmän aikaa, tähän olisi ollut kiva tulla istuskelemaan vaikka kahville ja lukea päivän lehdet. Lasten leikkipaikka on suoraan vieressä, joten myös lapsille on tekemistä kätevästi suoraan aulan vieressä.

Lapsi nukahti meidän yllätykseksi omaan matkasänkyyn illalla, mutta aamulla herättiin kaikki samasta sängystä. Oli kyllä aika ihanaa herätä hotellin sängystä, laittaa piirretyt päälle ja makoilla vielä hetki yhdessä. Keitettiin huoneen erikoiskahvikoneella kaakaot, vaihdettiin vaatteet ja lähdettiin aamupalalle.

Aamiainen tarjoillaan Ravintola Tilassa arkisin klo 6.30 - 10.00 ja viikonloppuisin klo 7.00 - 11.00.  Aamiaisesta kirjoitan vielä oman blogipostauksen, mutta sen verran haluan mainita myös tässä että Hotel Sveitsin aamiainen oli todella runsas ja herkullinen.

Me valittiin aamiaispöytä ikkunan vierestä, josta saatiin samalla ihastella kaunista metsämaisemaa.

Tarjolla oli monipuolisesti perusjuttuja, joita ylensä kaipaankin hotellin aamupalalla kuten jogurttia, tuoreita hedelmiä, vihanneksia, croisantteja ja tuoremehua. Oli kiva huomata, että gluteenittomiin tuotteisiin oli panostettu ja myös vegaanisia vaihtoehtoja on tarjolla kun vaan pyytää tarjoilijoilta. Joitakin tuotteita, kuten soijajogurttia ja kauramaitoa oli myös valmiiksi esillä.

Hotellin aamupalat vaan ovat ihan parhaita. On jotenkin niin ihanaa jo illalla mennä nukkumaan, kun tietää että aamulla pääsee syömään hotellin aamupalaa.

Kerättiin lautasille vähän kaikkea ja koottiin niistä myös lapsen aamupala. Puuroa, marjoja, hedelmiä, coctailpiirakoita, tuoremehua, munakasta ja nakkeja. Jälkiruoaksi haettiin vielä pieniä lettuja mansikkahillolla. Näitä lapsi oli odottanut kovasti jo edellisestä illasta lähtien. "Onkohan täällä aamulla pannukakkuja tai lettuja?" hän kysyi monta kertaa illallisen aikana.

Ihastuin tähän näkymään palavasti. Olisin voinut jäädä istuskelemaan tähän vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Niinpä sovittiin, että mies lähti pojan kanssa vielä uimaan ja itse jäin istuskelemaan kahvikupin kanssa pöydän ääreen ja päivittelin samalla kuulumiset Instagramiin. Sieltä löytyy tarinoista paljon videoita ja kuvia meidän vierailulta. Voit katsoa ne kaikki täältä.

Tällainen näkymä oli meidän huoneen ikkunasta. Ehdin vielä kahvin jälkeen hetkeksi huoneeseen lukemaan lehteä ja keitin toiset kahvit huoneen kahvikoneella.

Meidän pieni reissaaja oli niin onnellinen tästä hotellireissusta, että alkoi jo kotimatkalla puhumaan kuinka haluaisi sinne takaisin. Sovittiin, että mennään ihan varmasti vielä uudelleen!

Hotel Sveitsi on kerännyt runsaasti kehuja lapsiperheiltä ja kaikki kehut ovat täysin ansaittuja. Täällä todella tuntee olevansa tervetullut, lapsi kohdataan ihanasti ja pieni sotku ja sinkoileminen paikasta toiseen ei haittaa mitään.

Tämä ei kuitenkaan toki sulje pois sitä, että tulisin mielelläni hotelliin myös parisuhdelomalle tai ystävien kanssa. Täällä varmasti viihtyy millä porukalla tahansa.

Tekemistä riittäisi useammaksikin päiväksi niin sisällä kuin ulkonakin. Talvella kuulemma lähistöltä löytyy pulkkamäetkin, joita varten aulasta saa lainata liukureita. Ja kesällä käytössä on polkupyöriä ja hotellia ympäröikin kauniit metsämaisemat ja luontopolut.

Täältä näet kaikki aktiviteetit, joita pääsee kätevästi tekemään aivan hotellin lähiympäristössä.

Kiitos jälleen kerran koko Hotel Sveitsin väelle huolenpidosta!

2 kommenttia

1. Voi kun olisin tiennyt paikasta vähän aikaisemmin. Sen verran houkutteleva että tekee mieli mennä seuraavalla lomalla perheen kanssa. Asutaan kauempana niin ainakin 2 yöksi. Kiitos kattavasta blogipostauksesta ja upeista kuvista. Seurasin teitä Instan kautta kun olitte täällä. Vesi kielellä kaikista ruokakuvista + ihana poikasi mukana!! <3

2. Kiitos kommentista Tiina! Ja aivan ihana kuulla, että kiinnostuit myös Hotel Sveitsistä :) Täällä tosiaan riittää aktiviteetteja ja tekemistä, joten vaikka mekin asutaan aika lähellä niin voisin mielelläni itsekin mennä muutamaksi yöksi :)