Lankalauantai


Ihanaa olla porukoiden luona pääsiäisen vietossa! Vaikka asutaan melko lähellä toisiamme, niin tuntuu aina melkein siltä kuin pääsisi mökkeilemään tänne saapuessaan. Pakkaan aina mukaan rentoja vaatteita sekä lukemista ja laitan villasukat jalkaan kun pääsen ovesta sisään. Eilen tultiin tänne aamupäivällä Maunon kanssa ja suunnitelmat löhöilyperjantaista vaihtuivat oksennusämpäriperjantaiksi. Kerroinkin viime postauksessa mun niskakivuista, joihin sain aikamoiset lääkkeet. Otin aamupäivällä yhden lihasrelaksantin ja hetken päästä olo oli ihan hirveä. Makasin vaan sängyssä ja yritin nukkua. Sydän hakkas ihan sairaan kovaa ja välillä kävin vaan oksentamassa ja haahuilin takaisin petiin.









Onneks olo sit tosiaan illalla helpotti ja sain nukuttua kunnon yöunet Mauno kainalossa. En kyllä uskalla ottaa noita lääkkeitä enää, toivotaan et kipu hellittäis pikkuhiljaa ilmankin.











Tänään aamulla käytiin ruokaostoksilla ja haettiin torilta kananmunia. Suunnittelin leipovani sitruuna-mandariinitorttua, toivottavasti joku muu suostuu vatkaamaan kananmunat, mulla menis varmaan ikuisuus tän kipeän niskan ja käden kanssa ;-)









Äsken käytiin äitin kans kirpparilla, mun viime kirppisreissusta olikin jo aikaa. Ostettiin iso pino siustus-ja ruokalehtiä, niitä on niin kivaa selailla yhdessä! Eilen kerettiin hetki selailla sohvalla kotivinkkejä kunnes mulle tuli sairaan huono olo. Kommentoitiin upeita koteja ja herkullisia reseptejä. Mä haaveilen että pääsisin itsekin joskus kirjoittamaan ja kuvaamaan juttuja johonkin lehteen! :-) Lehtien lisäks löysin kirpparilta kolme paitaa, joista yks on jo mun päällä, harmaa vähän alaspäin levenevä neule. Mama löys kivoja koreja, vaatteita, sisustusjuttuja ja ihasteli suloista puista koiraa jonka alla on pienet pyörät. Ostin sen sit vähän niinku pääsiäislahjaks :-)











Muuten ollaanki sit vaan oltu. Mun pitäis hakea kaupasta vielä yks juttu sitä huomista jälkkäritorttua varten. Illalla saunotaan, vaik mä kyl vähän mietin että voiko se olla huono juttu mun niskan kannalta. Meidän uudessa kodissa ei oo saunaa ja mä en oo saunonut pitkään aikaan niin tekis kyllä mieli mennä ainakin ihan pikkulöylyihin :-)











Huomenna syödäänkin sit pääsiäislounasta kuuden hengen porukalla. Luvassa valkosipuliperunoita, lammasta minttuhyytelön kera, ruusukaali-saksanpähkinäpaistosta, rakuunaporkkanoita ja hedelmäistä salaattia. Jälkkäriks perinteistä äidin tekemää pashaa ja pullaa, sekä mun tekemää mandariinitorttua. Nams!












Mut nyt taidan mennä syömään jotain. Eilen sain syötyä vain muutaman haarukallisen kasvispastaa ja olo on vieläkin vähän heikko, mutta ruokahalu on sentään palannut takaisin. Eilen mä tosiaan pahoinvoivana vannoin, että en todellakaan ala leipomaan mitään jälkkäriä saatikka et söisin jotain pääsiäislounasta... ;-)

10 kommenttia

  1. Jee, heti rynnin tänne, kun huomasin uuden päivityksen! Mä niiin tykkään tästä sun värikkäästä blogista.

    Toivottavasti sun olo on jo parantunut ja pääset nauttimaan ihanasta Pääsiäisestä rakkaittesi kanssa!

    VastaaPoista
  2. Oivoi, harmillista tuollainen oksurylläkkä.
    Tälliaiset pitkät vapaat ovat aina huippuja koto fiilistelyyn perheen kanssa, kun vaan voi olla ja syödä hyvin!
    Rauhallista pääsiäisen jatkoa sinne ja mauno pötkölle rapsuja! :)

    VastaaPoista
  3. No onneksi tuo kauhea päivä muuttui noin ihanaksi päiväksi! Ihania herkuttelu hetkiä teille ♥

    VastaaPoista
  4. Ihanan värikästä ja niin kauniita pääsiäsikoristeita :). Kyllä saunominen pitkästä aikaa tuntuu hyvältä. Rentouttavaa ja leppoisaa pääsiäissunnuntaita sinulle!

    VastaaPoista
  5. Olipa sulla kurjat oltavat :( Noi lihasrelaksantit ovat kyllä tosi voimakkaita, jouduin joskus ottamaan selkäkipuihin. Ihanan näköisiä pääsiäisjuttuja.

    VastaaPoista
  6. Vitsi mikä päivän piristäjä-kommentti! Kiitos :-)
    Pääsiäinen oli kyllä ihana, pienistä kivuista huolimatta! :-)

    VastaaPoista
  7. Oli kyl niin inhottavaa, onneksi meni sit lopulta ohi!
    Oon ihan samaa mieltä, parasta viettää aikaa perheen kanssa ja kokkailla yhdessä :-) Mauno-pötkö otti rapsutukset ilomielin vastaan :D

    VastaaPoista
  8. Totta! Ehdin jo pelästyä, että mun koko pääsiäinen menee peiton alla ämpäri kainalossa. Mut onneks olo parani ja oli sit lopulta tosi kivaa :-)

    VastaaPoista
  9. Kiitos kommentista! Saunominen oli ihanaa ja rentouttavaa, enkä onneks huomannu sitä huonoksi valinnaksi niskan kannalta :-)

    VastaaPoista
  10. Oli kyllä kieltämättä! Onneks kerkesin ottamaan niitä vain yhden lääkärin määräämään kahden sijaan. Ja tyhmää kun apteekista sai vaan 100kpl paketissa, enkä varmana ota niitä enää ikinä joten nyt niitä on 99kpl ylimääräisenä. Kiitos kommentista! :-)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥