NIISKUNEITI JA RUNOILIJA



Vitsi oon innoissani tän kevään uusista muumimukeista ja kulhoista. Sanomattakin selvää, että nää on pakko saada! Oon muuten miettinyt, että milloin Aliisa, Noita ja Niisku pääsevät mukeihin, kopioin Arabian sivuilta heidän vastaukset:

Koska esimerkiksi Aliisa- ja Noita-mukit tulevat muumivalikoimaan?
Arabia käyttää muumivalikoiman tuotteiden aiheina ainoastaan
alkuperäisiä Tove Janssonin luomia hahmoja, joita esimerkiksi Aliisa ja
Noita eivät ole. Näin ollen näistä hahmoista ei ole tulossa omia mukeja. 

Miksi Niiskusta ei ole tehty mukia?
Niisku on kyllä alkuperäinen
Tove Janssonin hahmo, mutta Tove Jansson on piirtänyt hänet
samannäköiseksi kuin muumipeikon ja hahmoa on muutettu
nykyisennäköiseksi vasta myöhemmin. Eli siksi Niisku-mukia ei ole tehty
eikä voida tehdäkään.  

Eli enää mun ei kannata odotella Aliisa- tai Noita-mukia kauppoihin. Täytyy varmaan alkaa haaveilemaan mukeista sit vaikka tahmatassun, piisamirotan tai muumien esi-isien kuvilla :-)






Uudessa niiskuneiti-mukissa on tosi kivat värit ja niiskuneidin helmet on kivan näköiset. Puuterointikuva on kans hauska! Milloinkohan pääsen juomaan mun ekat aamukahvit tästä mukista? Vinkvink vaan miehelle jos luet tätä ;-)



Muumipeikko-mukissa tykkään erityisesti tosta vasemmalla puolella olevasta kuvasta. Tää muki on kans kivan värinen. Samat vinkit miehelle vaan tähänkin ;-)





Niiskuneiti ja runoilija on tän kesän sesonkimuki. Mä haluun sit nääki et tiedoks vaan.. ;-) Täytyy vissiin alkaa suunnittelee reissua muumimukiostoksille.. ja kulhot tietty hommataan sit samalla. Vitsi ku mulla on synttärit vasta syksyllä, täytyy keksiä joku muu hyvä tekosyy näiden hankkimiselle.

Harmittaa muuten aika paljon, ettei mulla ole Primadonnan hevonen-mukia. Jotenkin missasin ihan kokonaan sen hankkimisen ja nyt joudun syömään muroja kulhosta jolle mulla ei oo mukia pariks. Oon kyllä katellu netistä ja meinnanu jo ostaa sen jostain huutokaupasta..

Mitäs mieltä siellä ollaan uusista muumimukeista ja kulhoista? Tykkäättekö? Meinaatteko hankkia jonkun näistä? :)

Kuvat Muumimukien facebooksivuilta.

33 kommenttia

  1. Muumimukit ovat vaan niin ihania. Erityisesti tuo uusi Niiskuneiti muki on todella herttainen:).

    VastaaPoista
  2. Eikä,mä en kestä kuin hienoja!!!! Onneks on synttärit tulossa muutaman kuukauden sisällä... :) Ja itseensä kuuluu aina hemmotella,eikö vain...?!?

    VastaaPoista
  3. Emmäkää kestä! :D Sinä onnekas synttäreinesi, nyt vaan mukeja toivomaan sitten! Onneks voi keksiä aina kaikkia hyviä syitä kuten myöhäinen pääsiäislahja, vappulahja.. Ja tajusin just et mulla on nimpparit toukokuussa, vaikka meillä ei niitä koskaan mitenkään juhlitakaan niin olishan se hyvä syy ostaa muutama muumimuki. Ainaki mun mielestä! :D

    VastaaPoista
  4. Oikeestaan tässä ku mietin ni ei olla tosiaan koskaan vietetty nimppareita.. joten.. nyt on hyvä syy viettää sitten kaikkien muidenkin vuosien edestä!! ;)

    VastaaPoista
  5. Mä tykästyin kans erityisesti uuteen Niiskuneitiin! Mukin pohjaväri on kiva, samoin kuvitus :-)

    VastaaPoista
  6. Aion kyllä hankkia kaikki, ihania!!:) Haalin kokoajan lisää muumimukeja ja muutakin arabiaa, vaikka meidän kaksiossa ei ole edes mitään paikkaa enää näille kaikille hankinnoille..:D Miksi näiden pitää olla niin ihania??;D

    VastaaPoista
  7. Tuollaisen remppa-muumin voisi kyllä hankkia :) Mä olen viehättynyt enemmän niihin talvimukeihin kuin noihin kesäisiin sesonkimukeihin.

    Haisulihan ei ole myöskään seikkaillut niissä alkuperäisissä muumikirjoissa paitsi siinä valokuvitetussa viimeisessä kirjassa. Sarjakuvakirjoissa Haisuli on seikkaillut, joten sen ansiosta saamme nauttia myös Haisuli-mukeista.

    Mutta sivuhahmojahan muumeissa riittää, olisi kiva saada niistä mukeja. Tykkään Janssonin musta-valkoisesta grafiikasta ja haaveilen, että niistä tulisi myös mukeja. Olisipa hienoa saada vaikka sellainen Drontti Edvard tai tuollainen metsämökki, jollaisen tarjottimen juuri ostin: http://www.muurla.com/tuotteet/muumi-tarjotin-moomin-cottage-wood

    VastaaPoista
  8. 90-luvulla harasin jonkin aikaa vastaan, kun tytär kärtti muumimukeja. Jossain vaiheessa sitten hellyin niitä hankkimaan, ja viime vuosina niitä on kerätty sitten sitä mukaa, kuin tulee, usein tarjouksista. Kaapithan niistä täyttyvät; muumifani tyttöni vie ne sitten joskus mennessään, ainakin suurimman osan. Nyt ulkomailla opiskelevalla on tärkeimmät astiat mukana, muutama muumikulho ja muki. Ihaniahan ne ovat; näistä puuttuu vielä tuo kesämuki :)

    VastaaPoista
  9. Ihania. Haluan nuo kaikki! =D Kiva kun löysit blogini. Sinullakin on ihana blogi täällä. Linkitän sinut omaani

    VastaaPoista
  10. Menin niin sekaisin nuo ensimmäiset nähdessäni, niin vahingossa ostin heti. ;) kylläpä mietin koko matkan kotiin mitä miehelle selostan. Se tuon sinisen mukim nähdessään oikein iloisena ihmetteli, että olet hänelle insinööri mukin ostanut! Ammatiltaan siis rakennusmestari, joten ilmeisesti osui ja upposi. Nyt eletään tilanteessa, että salaa joudun sen mukin pesemään. Niiskuneiti muki taas oli ihan minun näköinen, tykkään myös siitä kovin. Ovatkin nyt meidän ainuita käytössä olevia muumi mukeja, loput aitan perällä pakattuina tilanpuutteen vuoksi. Siksi tässä sitä uutta keittiötä odottelenkin. ;)
    Tuo kesämuki mennyt aivan ohite, pakko hankkia myös se, kiitos vinkistä! :)

    VastaaPoista
  11. Tykkään! Mutta voi kauhistus miten monta muumimukia multa jo löytyykään... Aina joutuu miettimään että vieläkö yksi mahtuisi - sitten kun sen uusimman ihanan on hankkinut, jo ilmestyykin seuraava joka on tietenkin myös pakko saada! Tai siis ei mulla nyt tosiaankaan kaikkia muumimukeja ole, mutta tässä joutuu kyllä harrastamaan itsehillintää :D

    VastaaPoista
  12. Nää on niin ihania. Mä haluun kans nää kaikki <3

    VastaaPoista
  13. Täällä kans innokas keräilijä! Vähän on olevinaan innostus kyllä laantunut viime aikoina, mut kyl toi niiskuneiti veti ihan hulluks. Pakko saada! Ja kait noi muutkin hankittua tulee :P Ne ei vaan koht enää mahdu mihinkään, ni pakko varmaan hankkii uusi, isompi koti :D

    VastaaPoista
  14. Ihania, ihania! Niin kuin kaikki muumimukit.

    VastaaPoista
  15. Meidän hyllyissä on vaan muutamia sekalaisia muumimukeja ja kaikki on saatu jostain. Pari niistä taitaa olla aika arvokkaitakin, kun ne on sellasia vanhempia, mutta en osaa nimetä niitä. Onhan ne hienoja, mutta jotenkin en oo hurahtanu tohon keräilyyn, varsinkaan kun oon sivusta seurannu siskoni fanaattista muumimukien ja -kulhojen keräilyä. Se rahamäärä mikä niihin on upotettu on ihan tolkuton. Siinä menee sit vähän maku koko hommasta, kun aina tulee uus muki, joka on pakko saaha heti ennen ku ne loppuu kaupoista ja millon jonkun mukin tekeminen lopetetaan ja alotetaan uus.. Mutta pakko sanoa, että jos tulee lempihahmoni Piisamirotan muki, niin harkitsen vähintäänkin vakavasti sen ostamista. :D

    VastaaPoista
  16. Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat! Mä aina ihmettelen, jos jollain on isot muumimukikokoelmat eikä niitä saa käyttää. Tiedän muutamia, jotka keräilevät mukeja jopa niin, että kaikkia on oltava kaksi jos toinen sattuu menemään rikki siellä hyllyssä koristeena ollessaan ;)

    Mäkin oon saanut suurimman osan mun muumimukeista ja kulhoista lahjaksi. Oikeastaan nyt kun mietin niin en oo varmaan yhtäkään niistä ostanut itse :D Niitä on vaan alkanut kertymään ihan vaivihkaa, mikä ei kyllä haittaa yhtään. Meillä noi astiat on ihan jokapäiväisessä käytössä ja valitsen aina mukin sen hetkisen fiiliksen mukaan :-)

    Piisamirottamukia odotellessa!

    VastaaPoista
  17. PAKKO saada toi Muumipeikko-setti, aivan ihana! :-)

    VastaaPoista
  18. Tuo Niiskuneiti astiasto on söötti :) Saa nähdä ostanko, sillä on muutama muukin Muumiastiasto vielä hankkimatta :D

    VastaaPoista
  19. Heh! Hyvä puoli on se, että mun ei tuu hankittua oikein muita astioita kun muumit on vallannu meiän kaapit :D Nykyään keskityn lähinnä kivoihin tarjoilukippoihin, kaikki ihanat mukit jää kauppoihin ku ei ne mahtuis kaappiin ja muumit on kuitenkin aina käytössä niin ei muita niin tarvitse :-)

    VastaaPoista
  20. Mulla taas ei taida olla kovin montaa talvimukia, eikä kyllä kesän sesonkimukejakaan kuin muutama :-)

    Tykkään ite kans mustavalkoisesta kuvituksesta ja mun mielestä niistä muumien esi-isistä vois tulla sellainen mustavalkoinen muki ja kulho, olis varmasti hienot!

    Sun ostama tarjotin on kans tosi kiva.. ei vitsi. Täytyyks mun laittaa nyt toikin sit toivelistalle.. ;)

    VastaaPoista
  21. Mä oon joskus miettinyt, että jos muuttaisin ulkomaille niin olis varmaan pakko ottaa muutama muumimuki mukaan! Mut miten sen osais sitten valita et mitkä ottaa? :-)

    Mulla oli yhdellä työpaikalla kahvimukina muumimuki ja joku oli siitä halkaissut palan jo varmaan ekana päivänä, harmitti kyllä aika paljon ja sen jälkeen oon ottanut töihin ihan jotain muita kuin lempparimukeja!

    VastaaPoista
  22. Kiitos kommentista! Ja noi on tosiaan kaikki ihania, mut lemppari näistä uusista taitaa olla Niiskuneiti :-)

    VastaaPoista
  23. Ai vahingossa, heh :D Mäkin voisin vahingossa hankkia nää jos mun vappulahjatoivomukset ei mee läpi. Aika hyvin osui tuo remppa-aihe sitten mukiin, joten hyvä kun ostit sen! :-)
    Ja varsinkin jos muut muumimukit on pakattuina niin olihan sun pakko ostaa muutama joita voi käyttää nyt! :D

    VastaaPoista
  24. Täällähän on paljon muumimuki-tyyppejä! Mä aina innolla odotan millaisia uudet mukit on ja tykkään kyllä noiden uusien mukien pohjaväreistä tosi paljon :-) Meidän kaapissa taitaa olla vielä muutama muumimukin kokoinen kolo vapaana :D

    VastaaPoista
  25. Oi niin on! Toivottavasti mäkin saan ainakin ton Niiskuneidin ja Muumipeikon :-)

    VastaaPoista
  26. Näiden saamieni kommenttien perusteella me ollaan kohta kaikki uusilla koti-ostoksilla kun tarvitaan lisää tilaa muumiastioille! :D

    VastaaPoista
  27. Jep, niin on! :-) Tosin mun mielestä toi kausimuki ja kulho ei oo ehkä ihan niin kivoja kun noi kaks muuta.

    VastaaPoista
  28. Niin onkin! Mä tykkään siitä kokoajan enemmän ja enemmän, aluks ajattelin et vaan toi Niiskuneiti on kiva mut onhan toi Muumipeikkokin nyt vaan tosi kiva! :D

    VastaaPoista
  29. Niin on! :-) Multakin puuttuu joitakin, mutta osa jää varmaan kokonaan hankkimatta ja vaan kivoimmat löytää tiensä meille :-)

    VastaaPoista
  30. Muumimukit on ihania!! Meillä on niitä jo todella paljon, mutta mikään ei ehkä ole riittävästi. Tytöt juovat lähes kaikki juomansa muumimukeista, ja kyllä niitä aikuisetkin käyttävät. Suosikki on muumipeikon pyllistys-muki :)

    VastaaPoista
  31. Tuo on niin suloinen tuo niiskuneiti astiasto! <3. Mie meinasin viime kauppareissulla piilottaa sellaisen ostoksien alle, ja olla kassalla viattomasti "ohhoh" :D mutta jäi toteuttamatta. Pakko ne silti on pian kotiuttaa. <3

    VastaaPoista
  32. Oi mitä ihanuuksia nuo muumijutut! :) Tykkään kovasti. Itseltä löytyy muutama muumi-muki, pari olen saanut lahjaksi, hih. :)

    VastaaPoista
  33. minulla on tuo uusi Muumipeikko,ostin sen ensimmäisenä(värinkin takia)koska turkoosia mukia minulla ei vielä ollut...aion hommata nuo kaksi muutakin ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ♥